czwartek, 15 maja 2014

Kącik filmowy - Smoki

Od razu przepraszam za moją nieobecność - zbliża się koniec roku szkolnego i mam
strasznie dużo pracy. Nie zawsze zdążę napisać recenzję przeczytanej książki,
dlatego też na niektóre musicie długo czekać. "Sorry, taki mamy klimat". ;P

Tak jak jednak obiecałam w dzisiejszym kąciku filmowym zajmę się
tematyką SMOKÓW.

-Przybyłam, zobaczyłam, oceniłam - Smoki!




Tytuł: Ostatni smok
Reżyseria: Rob Cohen
Gatunek: Fantasy/Przygodowy
Premiera: 6 grudnia 1996 (Polska)
Ocena: 9/10
ZWIASTUN

"Ocalony przez smoka książę staje się złym i bezwzględnym królem,
którego dotychczasowy przyjaciel, rycerz Bowen, próbuje obalić."
- przepiękny,
wzruszający film na podstawie powieści fantasy. Jak byłam mała zawsze
przy nim strasznie płakałam. Do dziś się to nie zmieniło. Rewelacyjna historia!
I jest oczywiście tytułowy ostatni smok. Inteligentna "bestia" (która
oddała połowę serca okrutnemu księciu, by go ocalić), z niesamowitym
poczuciem humoru, gotowa do największych poświęceń dla człowieka.
Zdecydowanie polecam!



Tytuł: Eragon
Reżyseria: Stefen Fangmeier
Gatunek: Fantasy/Przygodowy
Premiera:    26 grudnia 2006 (Polska)
Ocena: 9/10
ZWIASTUN

"Siedemnastoletni Eragon znajduje tajemnicze jajo, z którego wykluwa się smok.
Chłopak staje się jego jeźdźcem."
- O tym filmie/książce słyszał chyba każdy.
Pewnie zastanawia was, skąd tak wysoka ocena, skoro marna z tego
ekranizacja(?). A otóż - sentymenty. Od tego filmu zaczęła się moja przygoda
z czytaniem i fantastyką. Dlatego do dziś tak bardzo go cenię i oglądam zawsze,
gdy nadarzy się okazja. No i tu mamy cudownego smoka - Saphirę.
Również bardzo inteligentna, obdarzona zdolnością mentalnej rozmowy ze
swoim jeźdźcem... w dodatku przepięknie błękitna! Rewelacyjnie wypadła
zarówno w książce jak i filmie. Pochwalić należy również przecudowny
soundtrack, można go słuchać godzinami :) (przykład: LINK)



Tytuł: Władcy ognia
Reżyseria: Rob Bowman
Gatunek: Fantasy/Thriller/Akcja
Premiera:     8 listopada 2002 (Polska)
Ocena: 7/10
ZWIASTUN

"Ziemia zostaje spustoszona przez smoki. Oddział ochotników wyrusza
zniszczyć ich gniazdo."
- Również tytuł tego filmy powinien się
wam obić o uszy. A może kojarzycie z niego naszą rodaczkę - Izabellę Scorupco,
albo sławnego hollywoodzkiego aktora Matthew McConaughey'a? Obsada
naprawdę na wysokim poziomie. :) Sam film również. Po pierwsze ma on
niesamowity klimat, po drugie zaskakującą akcję, która trzyma widza w
ciągłym napięciu, po trzecie - smoki. Choć za złowieszczymi, pożerającymi
bez opamiętania, podobnymi bardziej do jaszczurek smokami nie przepadam,
to przyznać muszę, że film całkiem mi się spodobał. :)



Tytuł: Alicja w Krainie Czarów
Reżyseria: Tim Burton
Gatunek: Familijny/Fantasy/Przygodowy
Premiera: 5 marca 2010 (Polska)
Ocena: 6/10
ZWIASTUN

"Dziewiętnastoletnia Alicja wraca do krainy z dzieciństwa, gdzie
dowiaduje się, że jej przeznaczeniem jest zdetronizować Królową Kier."
-
Dość mocno przerysowana, wręcz naciągana historia Alicji, co mnie troszkę
zraziło do tego filmu. Wolę Alę w wersji junior z 1985roku. W nowej wersji
nie przypadła mi do gustu również aktorka obsadzona w głównej roli. Efekty
specjalne, John Depp (Zwariowany Kapelusznik), Kot i smok podciągnęli
trochę ocenę. Smok. No właśnie, jaki smok? Chodzi mi o tego co się zwie
Jabberwocky - z którym Alicja walczy w finałowej scenie. Bestia z piekła
rodem. Niczym ogromna jaszczurka ze skrzydłami. Zdecydowanie nie w
moim guście...aaale - Smok to Smok i koniec Kropka.





Tytuł: Sintel
Reżyseria: Colin Levy
Gatunek: Animacja/Fantasy/Krótkometrażowy
Premiera: 27 września 2010 (świat)
Ocena: 10/10!


"Młoda kobieta (tytułowa Sintel) znajduje rannego smoka, Scalesa. 
Niebawem rana się goi, a bohaterowie zostają przyjaciółmi. Jednak gdy inny,
ogromny smok porywa małego, Sintel postanawia ruszyć w drogę pełną
niebezpieczeństw, aż do Krainy Strażników, by odzyskać skradzionego przyjaciela."
- Zdecydowanie jeden z najpiękniejszych filmów jakie w życiu oglądałam.
Totalny wyciskacz łez. To nic, że animowany, to nic że trwa zaledwie 15 min.
Jest po prostu przepiękny! Smok jest tu zarówno niebezpieczną istotą
jak i wspaniałym przyjacielem. Polecam bardzo gorąco. Warto poświęcić
ten kwadrans i obejrzeć film. - TUTAJ można go zobaczyć.
Muzyka również zachwyca. *.*



*opisy filmów pochodzą ze strony filmweb.pl

16 komentarzy:

  1. Alicja w Krainie Czarów to najgorszy film jaki chyba widziałam. No może nie, ale na pewno plasuje w pierwszej dziesiątce najgorszych filmów...
    Ostatni Smok to najcudowniejszy film jaki widziałam, ryczałam jak idiotka, z resztą ryczę za każdym razem gdy go widzę...
    Zainteresowałaś mnie natomiast Sintel. :)
    Pozdrawiam i życzę powodzenia w nauce ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oglądałam tylko ,,Alicje w Krainie Czarów" i też niezbyt mi się podobała.
    Widzę, że trzeba nadrobić zaległości:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z tych filmów oglądałam tylko ten Burtona :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oglądałam wszystkie i może jeszcze parę by się znalazło ;D
    Niestety nie robię listy obejrzanych filmów, ale na pewno poza tym jeszcze: "Jak wytresować smoka", "Niekończąca się opowieść", "Tabaluga", w "Mulan" też był smok ^^, "Shrek" i w dzieciństwie oglądałam taka głupią kreskówkę "Amerykański smok Jake Long", która mnie nieco zainspirowała co do stworzenia rasy pół smoków.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak wytresować smoka, Tabalugę, Shreka, Mulan i Amerykańskiego... również oglądałam, ale chciałam się skupić bardziej na samych filmach, a nie bajkach. :) O Niekończącej się opowieści już pisałam, owszem tam również strasznie ciekawy pies-smok występuje. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "jak wytresować smoka" i "Mulan" to też filmy. Co z tego, że animowane? "Sintel" też jest animowana :P
      no ale ok nie czepiam się.

      Usuń
    2. to sa bajki :D a Sintel jest poważny :D xD

      Usuń
    3. No zgoda, niech ci będzie, ale musiałam je wymienić XD była jeszcze taka pełnometrażowa anime ze smokiem "Spirited Away". Nie mam za złe, że nie przedstawiłaś w notce, bo prostu tam mi się przypomniało.

      Usuń
    4. O widzisz, o tym już nie słyszałam. :P

      Usuń
  6. Ostatni smok to mój ukochany film. Sintel też jest świetne, ale Eragon... Książka była świetna, ale film nie przypadł mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Moim zdaniem "Eragon" jest gorszy od "Alicji w krainie czarów", choć i ona za genialnie nie wyszła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem też, ale mam do niego ogromny sentyment i dlatego taka ocena. :)

      Usuń
    2. Sentyment to ja mam do książki (ostatnio słabnący, ale jednak), a film mi ją zniszczył :-(

      Usuń
  8. "Alicja w Krainie Czarów" była dobra, ale bez wielkiego szału. Oczywiście, mój ukochany Johnny trochę go poprawił, choć była to akurat jedna z jego gorszych ról. No, i kot, ach <3 Zainteresował mnie "Ostatni smok" i "Władcy ognia".

    OdpowiedzUsuń
  9. Alicję w krainie czarów oglądałam , a ta wersja najbardziej mi się spodobała . Kapelusznik był cudowny ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Eragon jedynie za mną, bardzo zapadł mi w pamięci ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

~~~~~~~~~~~~~~~~ Gratuluję dobrnięcia do końca! ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Zostaw po sobie ślad; opinię, refleksję, która nie będzie składać się jedynie ze zwrotów typu: "Ciekawe, przeczytam/obejrzę", "Nie moje gusta" itp. Będę bardzo wdzięczna. :)

.