sobota, 10 stycznia 2015

- Co w kinie piszczy... (styczeń 2015)

- Co w kinie piszczy... (styczeń 2015)

Przyznaję, nowy rok pod względem premier kinowych zaskoczył mnie niesamowicie. Ciężko było wybrać kilka dobrze zapowiadających się produkcji, więc jest ich.... 11. Chyba rekord jak na jeden kącik filmowy. ;) Każdy powinien znaleźć coś dla siebie.



Tytuł: Whiplash
Reżyseria: Damien Chazelle
Gatunek: Dramat
Premiera: 2 stycznia
ZWIASTUN

"Młody i ambitny perkusista za wszelką cenę pragnie dołączyć do czołówki najwybitniejszych artystów muzyki jazzowej." - Kto lubi dramaty? :)



Tytuł: Niezłomny
Reżyseria: Angelina Jolie
Gatunek: Biograficzny/Dramat/Wojenny
Premiera: 2 stycznia
ZWIASTUN

"Podczas II wojny światowej biegacz olimpijski, Louis Zamperini, zostaje wzięty do niewoli przez siły japońskie." - Jolie jako reżyserka? Jako aktorka sprawdziła się rewelacyjnie, zobaczymy jak wyszedł jej ten film. Osobiście uważam, że będzie jednym z lepszych w tym roku.




Tytuł: Wielkie oczy
Reżyseria: Tim Burton
Gatunek: Biograficzny/Dramat
Premiera: 2 stycznia
ZWIASTUN

"Malarka Margaret Keane odnosi spektakularne sukcesy artystyczne. Kiedy wychodzi za Waltera Keane'a, mąż zaczyna przypisywać sobie jej osiągnięcia." - Filmy Tima Burtona to zazwyczaj małe arcydzieła. Powyższy powinien dołączyć do tej grupy... ;)



Tytuł: Exodus: Bogowie i królowie
Reżyseria: Ridley Scott
Gatunek: Dramat
Premiera: 9 stycznia
ZWIASTUN
"Opowieść o życiu Mojżesza, który uwolnił Izraelitów z niewoli egipskiej i poprowadził do Ziemi Obiecanej." - Tak... tylko delikatnie przegięta... albo bardziej niż delikatnie. Albo będzie poważnie, albo... śmiesznie. Zobaczymy.


Tytuł: Foxcatcher
Reżyseria: Bennett Miller
Gatunek: Biograficzny/Dramat
Premiera: 9 stycznia
ZWIASTUN

"Rywalizujący z bratem zapaśnik Mark Schultz zostaje zaproszony przez multimilionera Johna du Ponta do jego posiadłości i wzięcia udziału w przygotowaniach do Olimpiady w Seulu." - Uwielbiam dramaty oparte na faktach, dlatego też ten film z chęcią zobaczę. ;)



Tytuł: Uprowadzona 3
Reżyseria: Olivier Megaton
Gatunek: Sensacyjny
Premiera: 9 stycznia
ZWIASTUN
"Były agent rządowy zostaje oskarżony o zamordowanie żony. Ścigany przez służby musi dowieść niewinności i odnaleźć prawdziwych sprawców zbrodni." - Lubię postaci z jajami! Poprzednie części całkiem mi się podobały, więc i tą obejrzę prędzej czy później. Coś dla fanów szybkiej akcji.




Tytuł: Haker
Reżyseria: Michael Mann
Gatunek: Kryminał/Akcja
Premiera: 16 stycznia
ZWIASTUN

"Amerykańskie oraz chińskie siły specjalne pracują wspólnie nad sprawą piractwa komputerowego na dużą skalę." - Film daje do myślenia. Może pasowałoby podszkolić się w informatyce... :D Swoją drogą - główną rolę gra Chris Hemsworth *.*




Tytuł: Gra tajemnic
Reżyseria: Morten Tyldum
Gatunek: Biograficzny/Dramat
Premiera: 16 stycznia
ZWIASTUN

"Angielski matematyk i logik, Alan Turing, pomaga złamać kod Enigmy podczas II wojny światowej." - No i wychodzi na to, że to już nie Polaków zasługa... objerzę tylko po to, by sprawdzić, czy chociaż o nas wspomnieli... Przykre.



Tytuł: Siódmy syn
Reżyseria: Sergey Bodrov
Gatunek: Familijny/Fantasy/Przygodowy
Premiera: 23 stycznia
ZWIASTUN

"Potomek siódmego syna walczy z siłami zła." - Zaiste opis wyjaśnia wszystko. :D Film jest ekranizacją książki Orsona Scotta Carda (cykl  Opowieści o Alvinie Stwórcy - z tego co pamiętam, należący do Kanonu Książek Fantasy wg Sapkowskiego)."Akcja powieści rozgrywa się w Ameryce Północnej XIX wieku, gdzie historia potoczyła się odmiennie od naszej, a magia jest wciąż żywa. Powszechną rzeczą są "talenty" – magiczne umiejętności, z którymi rodzą się ludzie." - wikipedia oznajmiła.  Na produkcję czekam od bardzo dawna, bo jeśli mi się spodoba, to na bank całą serię przeczytam. :)



Tytuł: Hiszpanka
Reżyseria: Łukasz Barczyk
Gatunek: Historyczny/Kryminał/Akcja
Premiera: 23 stycznia
ZWIASTUN

"Jeden z z najsłynniejszych polskich pianistów i polityków Ignacy Jan Paderewski  w dramatycznych okolicznościach próbuje dotrzeć do Polski. Zamierza mu w tym przeszkodzić pracujący dla pruskiej armii mroczny Doktor Abuse. W grupie spirytystów ratujących Mistrza przed atakiem medium znajdują się kochankowie gotowi poświęcić wszystko - dla wolności Ojczyzny i dla siebie nawzajem." - Jak obejrzałam zwiastun to aż się trochę zdziwiłam, że to po części POLSKA produkcja. Coś nowego, intrygującego... Jestem ciekawa jaki jest finałowy efekt. :)




Tytuł: Teoria wszystkiego
Reżyseria: James Marsh
Gatunek: Biograficzny/Dramat
Premiera: 30 stycznia
ZWIASTUN

"Podczas studiów na Uniwersytecie Cambridge Stephen Hawking poznaje Jane. Para zaczyna się do siebie zbliżać." - Jeden z moich ulubionych geniuszy. Człowiek niesamowity, a tu proszę - jego historia. Czekam z niecierpliwością na film. :)


To wszystkie moje propozycje. Znaleźliście coś dla siebie? :)



*materiały pochodzą ze strony filmweb.pl

17 komentarzy:

  1. Niezłomnego na pewno obejrzę, głównie ze względu na obsadę i jestem również ciekawa tego, jak poradziła sobie Jolie po drugiej stronie kamery :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten Siódmy Syn zapowiada się ciekawie. Na Exodusa najpewniej pojadę w przyszłą środę (wbrew mojej woli). Grę Tajemnic też bym obejrzała gdybym nie była zagorzałą patriotką wierzącą w wielkość naszej ojczyzny... pominięcie Polaków mnie uraziło. Propaganda jakaś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Otóż to, też mnie to uraziło. Chcą przekonać innych do "swojej prawdy" - akurat wybrali taką obsadę, że większość ludzi filmem będzie zachwycona... Nieważne co przedstawi.

      Usuń
    2. To jest prawie tak samo jak było z "polskimi obozami koncentracyjnymi". Odbiera się Polakom wiele zasług, a przypisuje cudze winy.

      Usuń
    3. Albo żołnierzami AK, którzy to rozstrzeliwali "ponoć" Żydów... Co zrobisz, jak nic nie zrobisz.

      Usuń
  3. Dziękuję pięknie. Cieszę się, że mój szablon się podoba ;D Siedziałam wczoraj nad nim do czwartej i dzisiaj od rana jeszcze kombinowałam z arkuszem css.

    OdpowiedzUsuń
  4. Tyle filmów, a tak mało czasu. Czekam na ferie i pewnie wybiorę się na Niezłomnego. Co do Gry tajemnic jak najbardziej się zgadzam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wielkie oczy i Siódmego syna z chęcią bym obejrzała :3

    OdpowiedzUsuń
  6. Szczerze mówiąc, to nic interesującego :(

    Ale za to byłam na Hobbicie i szczerze mówiąc... dno nad dnem. Dawno nie widziałam takiego skiepszczonego filmu. Nawet moja druga połówka, który jest zakochany w takich filmach, stwierdził, że jest badziewny...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo to bajka dla dzieci, tak jak książka. :) W tej kategorii wypadłby nieźle.

      Usuń
  7. "Wielkie oczy" po prostu muszę zobaczyć :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Z chęcią obejrzałabym "Exodus: Bogowie i królowie" i "Uprowadzoną 3" oraz oczywiście "Siódmego syna".

    OdpowiedzUsuń
  9. "Exodus" to film na który chcę się wybrać :)

    OdpowiedzUsuń
  10. "Exodus" widziałam, byłam niedawno w kinie i czuję się rozczarowana, wielkie widowisko, ale zero inwencji twórczej, historię znam już doskonale ze starego testamentu, a to niewiele zmian...
    Interesują mnie dwa filmy, na oba chcę sie wybrać, choć wątpię, by mi sie to udało. :( "Gra tajemnic" ze względu na głównego bohatera i "Siódmy syn", gdyż lubię serię książek, wciąż nie mogę sie zdecydować. ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Żaden z tych filmów nie wymusił na mnie wydanie pieniędzy na bilet do kina. Ostatnio jestem bardzo wybredna, a co mi tam. :D

    OdpowiedzUsuń
  12. "Gra tajemnic" to wspaniały film :)

    OdpowiedzUsuń
  13. o jacie ile wspaniałych filmów :o
    z chęcią skuszę się na Grę Tajemnic - wiadomo dlaczego. ;) - Wielkie Oczy, Uprowadzoną 3, Teorię Wszystkiego i Foxcatcher - znów ze względu na aktora. :)

    OdpowiedzUsuń

~~~~~~~~~~~~~~~~ Gratuluję dobrnięcia do końca! ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Zostaw po sobie ślad; opinię, refleksję, która nie będzie składać się jedynie ze zwrotów typu: "Ciekawe, przeczytam/obejrzę", "Nie moje gusta" itp. Będę bardzo wdzięczna. :)

.